الكترونيكي الكترونيكي

برايم بگو

معرفي دوربين مداربسته واي فاي WiFi

معرفي دوربين مداربسته واي فاي WiFi

بسياري از مردم اين روزها به دنبال دوربين مدار بسته با قابليت WiFi به عنوان يك راه حل امنيتي براي مكان مورد نظر خود هستند. اما دقيقا دوربين مدار بسته WiFi به چه نوع دوربيني گفته مي شود و مناسب براي چه كاربري هايي است. در ادامه به معرفي آن مي پردازيم

قبل از هر توضيحي بايد بدانيد كه دوربين هاي مداربسته واي فاي تنها از دسته دوربين هاي تحت شبكه هستند و دوربيني با عنوان دوربين آنالوگ واي فاي وجود ندارد. دوربين هاي مداربسته معمولي تحت شبكه عمل ارسال تصاوير به مانيتور يا دستگاه ضبط را از طريق كابل هاي شبكه (CAT5 و CAT6) انجام مي دهند.

اما در دوربين هاي واي فاي هر چيزي كه دوربين را قادر مي سازد تصاوير را از طريق يك شبكه انتقال دهد، در داخل دوربين ساخته شده است. اين دوربين هاي مداربسته از طريق شبكه واي فاي تصاوير را براي شما ارسال مي كنند. همچنين مي توانيد با تعبيه يك مودم در محل سيگنال تصاوير را از طريق اينترنت دريافت نمائيد بدين ترتيب در هر كجا كه هستيد با اتصال وسيله الكترونيكي خود مانند موبايل، تبلت و … به اينترنت امكان دسترسي به تصاوير را داريد.  به دليل اينكه تمامي عمليات ارسال و دريافت تصاوير بوسيله سيستم شبكه يا اينترنت انجام مي شود ديگر نيازي به كابل كشي وجود ندارد و در صورت لزوم، عمل كابل كشي تنها براي برق رساني انجام مي گردد.

 

 

دوربين واي فاي (WiFi) چيست؟

دوربين هاي مداربسته آنالوگ قديمي تصاوير را از طريق يك كابل كواكسيال به يك مانيتور يا دستگاه DVR انتقال مي دادند. از سوي ديگر، دوربين هاي تحت شبكه نيز داده هاي ويدئويي را از طرق مختلفي مانند كابل شبكه، شبكه داخلي (Ethernet) و يا اتصال Wifi منتقل مي كنند. به دليل محدوديت هاي كابل كشي برخي ها علاقه مند به دوربين مداربسته  WiFi يا بي سيم هستند. از اين رو در اين مقاله قصد داريم درباره دوربين مداربسته واي فاي صحبت كنيم.

تفاوت دوربين مدار بسته واي فاي و Wireless

بسياري از افراد دوربين مداربسته واي فاي را با بي سيم يكسان مي دانند. اما بايد بدانيد كه دوربين هاي با تكنولوژي واي فاي در واقع زيرمجموعه اي از دوربين هاي مداربسته بي سيم هستند. زيرا تكنولوژي بي سيم يا وايرلس در برخي از دوربين هاي آنالوگ قديمي نيز وجود دارد. دوربين هاي آنالوگ بي سيم از شبكه و امواج راديويي در يك فركانس مشخص در محدوده 2.4 يا 5.8 مگاهرتز براي ارسال تصاوير استفاده مي كنند و امكان استفاده از شبكه واي فاي را ندارند. اما در دوربين هاي واي فاي ارسال اطلاعات تحت پروتكل استاندارد WiFi انجام مي شود كه از امنيت بيشتري برخوردار بوده و امكان تداخل در آن نيز كمتر است.

نحوه عملكرد دوربين مداربسته WiFi

پس از نصب دوربين براي مشاهده تصاوير كافي است از يك گيرنده استفاده كنيد. اين گيرنده مي تواند يك لپ تاپ، PC، موبايل و يا سرور باشد. در صورت استفاده از لپ تاپ كافي است سيگنال تصاوير را در شبكه واي فاي شناسايي كرده و با نرم افزار هاي ويژه آن را در لپ تاپ خود مشاهده نماييد. در صورت استفاده از سرور نيز نيازمند نصب يك اكسس پوينت مانند يك دانگل و مودم هستيد. اكسس پوينت مانند يك دستگاه سوئيچ بي سيم عمل كرده و اطلاعات را از چند دستگاه دريافت و به دستگاه ضبط (سرور) منتقل مي كند.

بيشتر بخوانيد:

سوييچ اچ ار يو اي     دوربين داهوا   

 

برد دوربين مداربسته  WiFi

فرمول يا روش خاصي براي به دست آوردن برد ارسال اطلاعات در دوربين هاي WiFi مخصوصا در محيط هاي داخلي وجود ندارد. اما شركت هاي توليد كننده دوربين هاي مداربسته واي فاي محدوده اي را كه به صورت تجربي بدست آمده براي دوربين ها تعريف مي كنند. اين محدوده براي دوربين هاي WiFi در محيطهاي داخلي بين 20 تا 50 متر و در محيط هاي خارجي بين 100 تا 200 متر است. البته بايد توجه نمود كه موقعيت مكان نصب نيز تاثير بسزايي در ميزان برد اين دروبين ها دارد. پس بهتر است سعي شود دوربين در فاصله اي به مراتب نزديك تر از برد مفيد آن نصب گردد.

چرا از دوربين وايرلس استفاده كنم ؟

در بسياري موارد به دلايل متعددي امكان كابل كشي نيست. به عنوان مثال ممكن است مستاجر باشيد و اجازه كابل كشي نداشته باشيد. در اين صورت دوربين واي فاي بي سيم بهترين انتخاب است. همچنين ممكن است كابل كشي باعث به هم ريخته شدن طرح داخلي ساختمان شود. از اين رو مي توانيد از اين دوربين ها در آسانسور، منازل مسكوني و يا شركت ها استفاده كرد.

 از سوي ديگر تصاوير دوربين بي سيم به راحتي از بستر واي فاي منتقل مي شود. بنابراين در زمان بسيار كمي تمامي دوربين ها را مي توان نصب و راه اندازي كرد.

پهناي باند دوربين مداربسته واي فاي

يكي از مشكلات بزرگ دوربين هاي مداربسته WiFi محدوديت استفاده از پهناي باند در آنهاست. اغلب دوربين هاي مداربسته WiFi در بهترين حالت كاركرد از ريت ارتباط 11n پشتيباني مي كنند. اين بدان معناست كه تنها امكان ارسال اطلاعات تا حجم 150Mbs ميسر است. بنابراين مي توان اين طور نتيجه گرفت كه اين دوربين ها براي بستر سازي هاي بزرگ با تعداد دوربين بالا و يا اتصال تعدادي دوربين با رزولوشن بالا مناسب نيستند. زيرا هر چه رزولوشن دوربين بالاتر باشد حجم تصاوير ارسالي نيز افزايش مي يابد.

تفاوت دوربين مدار بسته واي فاي و بي سيم (Wireless)

در بسياري از منابع دوربين واي فاي را همان دوربين مداربسته بي سيم معرفي مي كنند. اما لازم به ذكر است كه دوربين هاي واي فاي در واقع زير مجموعه اي از دوربين هاي مداربسته با تكنولوژي بي سيم هستند. زيرا برخي از دوربين هاي آنالوگ قديمي نيز داراي تكنولوژي بي سيم يا وايرلس مي باشند.

اين دوربين ها براي ارسال تصاوير از امواج راديويي در يك فركانس مشخص و در محدوده 2.4 يا 5.8 مگاهرتز استفاده مي كنند. اين دوربين ها قابليت استفاده از شبكه واي فاي را ندارند. اما در دوربين هاي مداربسته واي فاي ارسال اطلاعات از طريق پروتكل استاندارد Wifi انجام مي شود. به همين دليل ارسال و دريافت اطلاعات از امنيت بيشتري برخوردار بوده است. همچنين احتمال تداخل نيز در آن ها كمتر است.

براي مطالعه بيشتر: دوربين تياندي دوربين hares     شركت هايك ويژن


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1401/4/31  ساعت: ۱۰ توسط:barayambegoo :

ميثم شكري ساز كيست و چگونه موفق شد؟

ميثم شكري ساز كيست و چگونه موفق شد؟

 

 ميثم شكري ساز متولد 1365 داراي مدرك دكتري كارآفريني است. او به لطف خدماتي كه در زمينه كارآفريني به جامعه خود كرد، توانست دو بار تنديس كارآفرين برتر را از آن خود كند. روحيه علمي او باعث شد كه هرگز تسليم نشود و مدرك MBA را از دانشگاه برلين آلمان دريافت كرد.

https://knowyourmeme.com/users/jahannews

https://www.goodreads.com/user/show/148504401-jahannews

 

ميثم شكري ساز كيست و چگونه موفق شد؟

ميثم شكري ساز كيست؟

 

    ميثم شكري ساز كيست و چگونه موفق شد؟

https://p-tweets.com/jahannews

 

 

    اگر شما هم به دنبال آرزوي بزرگ خود هستيد، اين نكته از ميثم شكري ساز را فراموش نكنيد: هدف گذاري دقيق، تلاش، تلاش و تلاش

https://nootheme.com/forums/users/jahannews/

https://edshelf.com/profile/x9szsl5qiw7n

 

 

ميثم شكري ساز كيست و چگونه موفق شد؟

موفقيت در بسياري از موارد مي تواند به راحتي با پيروي از ساير افراد موفق اتفاق بيفتد. دكتر ميثم شكري ساز يكي از افراد موفقي است كه با پيمودن مسير خود زودتر به اهداف خود مي رسند.

https://www.librarything.com/profile/ilnaa

 

https://atbox.io/3753593870234#!

 

https://pinshape.com/users/1842325-ilnaa#designs-tab-open

 

براي تكميل اين مقاله قصد داريم در مورد او و راه موفقيتش بيشتر صحبت كنيم...

همه ما زياد شنيده ايم كه بدون تلاش و پشتكار موفقيت به دست نمي آيد. پس بياييد از همان ابتدا روشن كنيم كه موفقيت يك شبه يك رويا نيست. با مروري بر زندگي افراد موفق به اين باور خواهيد

 

https://www.demilked.com/author/ilnaa/

 

https://www.totalwind.net/foro/memberlist.php?mode=viewprofile&u=25477

رسيد كه همه آنها مسير سخت و دشواري را پشت سر گذاشته اند. دكتر ميثم شكري ساز يكي از افراد موفقي است كه از شكست و سقوط هراسي ندارد و با پشتكار و جديت يكي پس از ديگري به اهداف خود رسيده است. اما چگونه و چگونه؟

https://experiment.com/users/ggostaresh

 

https://logopond.com/gostaresh/profile/536351/?filter=&page=

 

 

پشتكار، اراده و هدف گذاري همان مهارت هايي است كه ميثم شكري ساز دارد و توانسته است به موفقيت هاي بزرگي دست يابد. اما اجازه دهيد دكتر ميثم شكري ساز را بيشتر معرفي كنيم...

دكتر ميثم شكري ساز كيست؟

https://hypothes.is/users/gostaresh

 

http://kabipanel.xobor.de/u188_gostaresh.html

 

 

ميثم شكري ساز، جواني با استعداد، خلاق، پرانرژي و پرتلاش است كه در روزهاي اوج جواني اهداف بلندپروازانه اي در سر داشت و حاضر بود براي رسيدن به آنها وسايل تفريحات جواني را فدا كند. او در اين مسير با چالش هاي بزرگي روبرو شد اما هيچ چيز نتوانست جلوي او را بگيرد. در حالي كه همسالانش در حال تجديد قوا و مطالعه بودند، او در كنار درس خواندن و حتي كاهش زمان استراحت خود مشغول كار بود.

https://www.wishlistr.com/profile/gostaresh

 

https://p-tweets.com/gostaresh

 

با اين حال، علاقه او در آن زمان ايجاد فرصت هاي شغلي براي جوانان هم سن و سال خود بود. چرا كه مي ديد با وجود تحصيلات عاليه هموطن جوانش، فرصت شغلي كافي براي آنها وجود ندارد. ايده هاي كارآفريني بلافاصله در ذهن ميثم شكري ساز نقش بست تا بتواند اندكي از بيكاري در جامعه خود بكاهد. اگر مي خواهيد در مورد ميثم شكري ساز بيشتر بدانيد به اين آدرس مراجعه كنيد:

https://coolors.co/u/hamshahrionline

 

https://rabbitroom.com/members/hamshahrionline/profile/

 

 

https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1041242

اين دغدغه روزمره او بود و بالاخره به هدفش رسيد. او امروز صدها جوان را مي بيند كه به بركت خدمات آموزشي او در زمينه هاي مختلف آموزش ديده اند. علاوه بر اين، روز به روز كسب و كار خود را توسعه مي دهد و جوانان پويا و با استعداد بيشتري را جذب مي كند و فرصت رشد و توسعه را براي هر يك از آنها فراهم مي كند. اگر به فرصت هاي شغلي كه ميثم شكري ساز فراهم مي كند دقت كنيد متوجه مي شويد كه هر كدام در مسير بزرگتري قدم گذاشته اند كه آن رونق اقتصادي جامعه است...

https://www.stageit.com/hamshahrionline

 

https://www.drupalgovcon.org/user/125576

 

https://coderwall.com/hamshahrionline

 

نگاهي دقيق به مسير موفقيت ميثم شكري ساز

دكتر ميثم شكري ساز متولد 1365 و داراي مدرك دكتري كارآفريني است. او به لطف خدماتي كه در زمينه كارآفريني به جامعه خود كرد، توانست دو بار تنديس كارآفرين برتر را از آن خود كند. روحيه علمي او باعث شد كه هرگز تسليم نشود و مدرك MBA را از دانشگاه برلين آلمان دريافت كرد. وي همچنين داراي مدرك ليسانس مهندسي صنايع از دانشگاه آزاد اسلامي است.

https://dribbble.com/khabarban/about

 

https://www.intensedebate.com/people/khabarban

 

 

او در حين تحصيل، تجارت خود را به حدي گسترش داد كه اكنون مديرعامل يك هلدينگ بزرگ است و توانسته گام هاي قابل توجه و چشمگيري در جهت آموزش الكترونيكي بردارد. به گونه اي كه فرصت هاي تحصيلي را براي بسياري از هموطنان خود در سراسر كشور فراهم كرد. ديد باز، خلاق و آگاهانه او از وضعيت اقتصادي، كسب و كارهاي كوچك و بزرگ، او را به عنوان يك مشاور حرفه اي تجارت شناخته شد.

https://www.longisland.com/profile/khabarban

 

 

اگر شما هم به دنبال آرزوي بزرگ خود هستيد، اين نكته از ميثم شكري ساز را فراموش نكنيد: هدف گذاري دقيق، تلاش، تلاش و تلاش

https://www.theoutbound.com/khabarban

 

https://www.wallpaperfusion.com/Members/khabarban/454950/


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1401/2/11  ساعت: ۱۸ توسط:barayambegoo :

نكات مهم درباره فروشگاه هاي اينترنتي

انواع خدمات فروشگاه اينترنتي

 

خدماتي كه در فروشگاه هاي اينترنتي به مشتري عرضه مي شود مي تواند فيزيكي باشد كه شامل موبايل، كتاب، لوازم برقي و … است و يا اين خدمات مي تواند مجازي باشد كه شامل نرم افزار، موسيقي، فيلم و … است. در دسترس بودن خدمات فروشگاه اينترنتي از مزاياي آن است كه هم براي فروشنده و هم براي مشتري سودمند خواهد بود. در دنياي امروزي اكثر كارها به شيوه اينترنتي صورت مي گيرد از اين رو بسياري از كسب و كارها براي افزايش درآمدهاي خود به اين روش روي آورده اند.

 

نكات مهم درباره فروشگاه هاي اينترنتي

فروشگاه آنلاين يا فروشگاه اينترنتي چيست ؟ همان فروشگاه است با اين ... 

طراحي مناسب وب سايت جهت فروشگاه اينترنتي از نكات كليدي است كه بايد به آن توجه داشت زيرا هر چه طراحي مناسب تر باشد و استفاده از آن سهولت بيشتري داشته باشد مشتري هاي وفادارتري خواهيد داشت كه به راحتي به كالاها و مشخصات محصولات و خدمات دسترسي دارند. گروه طراحي سايت اينتن طراحي سايت را با تيم مهندسي حرفه اي خود با قيمتي مناسب براي تان انجام خواهد داد. يك فروشگاه اينترنتي معتبر بايد نماد اعتماد الكترونيكي داشته باشد. اين نماد در واقع يك گواهينامه ديجيتال است كه وزارت صنعت و معدن جمهوري اسلامي آن را صادر مي كند. امكان پرداخت در محل از ديگر نشانه هاي يك وب سايت فروشگاهي معتبر است زيرا نشان مي دهد كه مدارك صاحب فروشگاه به پست ارائه داده شده است. همچنين يك فروشگاه اينترنتي بايد روش هاي تماس براي خود در نظر بگيرد تا مشتري قادر به برقراري ارتباط باشد. ارائه تصويرهاي مناسب و توضيحاتي كه كامل باشد در جذب مشتري موفق تر عمل مي كند. در صورتي كه بتوان به سوالات مشتري پاسخ داد مي توان درصد خريد را افزايش داد و فروش بهتري داشت.

 

روش هاي خريد از فروشگاه هاي اينترنتي

 

براي خريد از اين فروشگاه از دو روش مي توانيد استفاده كنيد. روش اول پرداخت در محل است يعني زماني كه مشتري كالا را تحويل مي گيرد هزينه را پرداخت مي كند و بدين ترتيب احتمال كلاهبرداري نيز كم مي شود. پرداخت آنلاين روش ديگري است كه در اين مورد بايد براي دريافت كالا در ابتدا فاكتور خود را پرداخت كنيد تا محصول مورد نظر بعد از پرداخت آنلاين به آدرس پستي تان ارسال شود. معمولا سايت هاي معتبر هر دو روش خريد را در اختيار مشتري قرار مي دهند تا خود در اين مورد تصميم گيري كنند.

مزاياي فروشگاه هاي آنلاين  اينترنتي

 

فروشگاه هاي اينترنتي براي خريدار و مشتري مزايايي دارند كه شرح خواهيم داد. در رابطه با خريدار مي توان گفت كه اين گونه لازم به مراجعه حضوري به فروشگاه نخواهد بود و بدون نياز به حمل كالاي مورد نظر، آن را درب منزل تحويل مي گيرند. با اين روش به توضيحات جامعي از كالاي مورد نظر در هر ساعتي از شبانه روز دسترسي خواهيد داشت و سفارش خود را تنها در چند دقيقه مي توانيد ثبت كنيد. اين گونه قادر به مقايسه كالاي مورد نظرتان در فروشگاه هاي انلاين  اينترنتي بسياري خواهيد بود تا بهترين را انتخاب كنيد. كاهش ترافيك، كاهش آلودگي هوا، كاهش آلودگي صوتي و … از جمله مزاياي خريد اينترنتي مي باشد. در رابطه با فروشنده نيز محصولات و خدمات آن ها بدون محدوديت هاي زماني و مكاني به فروش مي رسد و هزاران نفر در طول شبانه روز از فروشگاه انلاين ديدن خواهند كرد و به حضور فيزيكي مشتري نيازي نخواهد بود. با اين روش مشتري از هر نقطه اي قادر به مشاهده محصولات تان خواهد بود و هزينه ها نيز در مقايسه با راه اندازي فروشگاه فيزيكي كمتر خواهد بود. براي قدرت دادن به كسب و كار خود از تغييرات و تحولات جامعه نمي توانيد دوري كنيد و با فروش آنلاين جايگاه بهتري در كسب و كار خود پيدا خواهيد كرد.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1399/3/27  ساعت: ۱۱ توسط:barayambegoo :

سايت فروشگاه پروژه به عنوان اولين سايت فروش فايل هاي الكترونيكي

از علم خود كسب درآمد كنيد

احتمالا شما هم در كامپيوترتان يك سري فايل هاي ارزشمند مثل كتاب الكترونيكي، جزوات درسي، تحقيقات دانشگاهي، نمونه سوال، قالب سايت، ويدئو و حتي موسيقي هاي خاص و … داشته باشيد كه براي خيلي ها جذاب يا مورد نياز باشد. يا به طور مثال پروژه درسي كه در دانشگاه شديدا به آنها نياز داشتيد و آن را توليد كرديد الان براي شما بلااستفاده شده ولي ممكن است براي هزاران دانشجويي كه هم اكنون ترم اول هستند مورد نياز باشد و براحتي حاضر باشند براي تهيه آن به شما پول بپردازند.

روش هاي فروش

سايت  فروشگاه پروژه به عنوان اولين سايت فروش فايل هاي الكترونيكي داراي مجوز نماد اعتماد الكترونيكي و نماد ساماندهي رسانه هاي ديجيتال (لوگوي طلايي) با هدف كمك به ارتقا سطح علمي كشور و همچنين ايجاد محلي براي كسب درآمد براي محققين و پژوهشگران كشور راه اندازي شده است

 بدين صورت كه دانشجويان و يا پژوهشگران مي توانند با عضويت در سايت نتايج تجربيات ، تحقيقات و پژوهشهاي خود را در اختيار ديگران قرار دهند و همچنين ديگر دانشجويان و علاقمندان مي توانند با پرداخت هزينه از تجربه اي عزيزان استفاده نمايند.

در اين سايت هيچگونه پروژه اي براساس تعريف مشتري انجام نمي پذيرد و تمام پروژه ها، كتاب ها، ترجمه ها و ديگر مطالب آموزشي پروژه هايي هستند كه از قبل انجام گرفته اند و در اختيار عموم با قيمتي ثابت قرار گرفته اند.

از تمام عزيزان دعوت مي شود در صورتي كه پروژه و يا مطلب آموزشي دارند كه مي دانند براي ديگران ممكن است مفيد باشند با عضويت در سايت آن را در اختيار ديگران قرار دهند.

فايلهاي قابل فروش:

1-كتابهاي الكترونيك

2-انواع نمونه سوال

3-انواع نرم افزار موبايل و كامپيوتر

4-قالب و ماژول

5-اسكريپت

6-فايل و كتابهاي صوتي

7-پروژه هاي آماده

8-طرح هاي لايه باز فوتوشاپ

9-جزوات درسي

و . . .

بازاريابي براي فروش

در صورتي كه شما هيچ فايلي براي فروش نداريد پيشنهاد مي شود در سامانه بازاريابي فروش ثبت نام و نسبت به ايجاد كد بازاريابي فروش اقدام نماييد تا بتوانيد با استفاده از سيستم همكاري در فروش، از طريق فروش فايل هاي ديگر كاربران كسب درآمد نماييد. همچنين در صورتي كه داراي كانال تلگرامي ، صفحه اينستاگرام ، وبلاگ و يا وبسايتي هستيد مي توانيد از طريق قرار دادن كدهاي بازاريابي خود، بدون هيچگونه سرمايه گذاري، به درآمد بالايي برسيد. حداقل مبلغ پورسانت براي فايل هاي موجود در سيستم پنج درصد ميباشد.

http://enproject.ir

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1399/1/9  ساعت: ۱۳ توسط:barayambegoo :

فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين از ابتدا تا به امروز

فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين از ابتدا تا به امروز

اگر قصد راه اندازي فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين را داريد شايد تاريخچه خريد آنلاين و فروشگاه هاي آنلاين براي شما جالب باشد و از تجربيات آنها كمك بگيريد.

jjb4_t4.jpg

انتشار در javanonline.ir

خريد آنلاين نوعي تجارت الكترونيك مي باشد كه به مصرف كنندگان اين امكان را مي دهد تا با استفاده از يك مرورگر از طريق موبايل و يا كامپيوتر خود بتوانند كالا يا خدمات موردنياز خود را پيدا كرده و به طور مستقيم از طريق اينترنت از يك فروشگاه اينترنتي كالا و يا خدمات مورد نظر خود را خريداري كنند. در اينجا مشتري مي‌ تواند تنها با يك سرچ ساده كالاي مورد نظر خود را با قيمت بسيار مناسب تر در سايت‌هاي گوناگون پيدا كند رقابتي بسيار تنگاتنگ كه به لطف اينترنت به وجود مي‌آيد، چراكه در اينجا مشتري مي‌تواند تنها با يك سرچ تعداد زيادي فروشگاه آنلاين را پيدا كند كه محصول و يا خدمات مورد نياز او را ارائه مي‌كنند و به اين صورت خريدار مي‌تواند با صرف كمترين زمان كالاي خود را پيدا كرده قيمت و برندهاي مختلف را با يكديگر مقايسه كند تا در نهايت بتواند بدون محدوديت مكاني و زماني فروشگاه اينترنتي را انتخاب كند كه مي‌تواند بهترين خدمات و قيمت را در اختيار او قرار دهد.

يك فروشگاه اينترنتي مي‌تواند اين امكان را براي مشتريان خود فراهم كند تا خريدار بتوانيد محصول و خدمات مورد نظر خود را به راحتي بررسي كند يك فروشگاه اينترنتي براي اين كار از تصاوير، فيلم جدول مشخصات فني و توضيحات مربوط به محصول استفاده مي كند و حتي خريداران مي‌توانند نظرات خود را در مورد محصول و يا خدمت مورد نظر درج كنند تا مشتريان ديگر بتوانند از آن استفاده كنند علاوه بر تمام اين موارد مشتري مي‌تواند كالاهاي مورد نظر خود را در كنار يكديگر قرار داده و آنها را با يكديگر مقايسه كند تا در نهايت مشتري بتواند انتخاب بهتري داشته باشد اين موارد تنها قسمت كوچكي از مزاياي خريد اينترنتي بشمار مي‌آيد.

يك فروشگاه اينترنتي مي‌تواند خريدار را قادر كند تا با استفاده از فيلترهايي كه در اختيار او قرار مي دهد به راحتي بتواند با استفاده از ويژگي‌هاي مورد نظر خود مدل، مارك يا موارد خاص ديگر به او براي پيدا كردن محصول مورد نظر خود كمك كند در آخر نيز مشتريان آنلاين مي‌توانند براي تكميل معامله و پرداخت مبلغ كالا و يا خدمت مورد نظر خود از درگاه بانكي استفاده كنند و يا حتي مي‌توانند مبلغ آن را بعد از دريافت محصول با اطمينان بيشتر درب منزل پرداخت كنند چراكه امروزه بسياري از سايت‌ها براي راحت كردن فرايند خريد و اطمينان بيشتر مشتري براي ارسال كالاهاي فيزيكي مانند كتاب، لباس يا لوازم خانگي و هر آنچه كه مي‌تواند به ذهن شما برسد از سرويس‌هاي مختلفي مانند ارسال رايگان، پرداخت درب منزل و حتي بازگشت كالا تا يك هفته را براي رقابت با يكديگر و جلب رضايت بيشتر مشتري ارائه مي‌كنند، اما زمان خريد محصولات ديجيتالي مانند فايل‌هاي صوتي، تصويري و يا نرم افزار از يك فروشگاه اينترنتي معمولاً فايل خريداري شده از طريق اينترنت براي مشتري ارسال مي‌شود. اگر در اينجا بخواهيم بزرگترين فروشگاه هاي اينترنتي در ايران و جهان نام ببريم مي‌توانيم از Alibaba، Amazon، Ebay، Digikala و يا از 20Bekhar نام ببريم كه يك فروشگاه تخصصي در زمينه فروش لوازم خانگي مي باشد.

اما اين دسته از سايت‌ها كه محصول و يا خدمات مختلفي را به مشتريان خود ارائه مي‌كنند با واژهاي مختلفي شناخته مي‌شوند كه مي‌توانيم به خرده فروشي الكترونيكي، فروشگاه اينترنتي، فروشگاه الكترونيكي، فروشگاه آنلاين و يا فروشگاه مجازي اشاره كنيم. اين فروشگاه ها به دليل اينكه امروزه موبايل هاي هوشمند در دست همه مي‌باشند و بيشترين استفاده را در طول روز براي افراد دارد و بيشتر وقت خود را با گوشي موبايل در اينترنت مي‌گذرانند وب سايت‌هاي خود را به‌ گونه‌اي طراحي كرده اند كه مشتريان به راحتي بتوانند محصولات و خدمات آنها را با در تلفن هاي هوشمند خود به راحتي بررسي كنند و حتي بسياري از اين فروشگاه ها داراي اپليكيشن هايي مي‌باشند كه بر روي تلفن همراه و تبلت نصب مي‌شود تا مشتريان بتوانند راحت تر از آنها استفاده كنند و هميشه كنار شما باشند.

تاريخچه خريد آنلاين از كجا شروع شد

اگر در اينجا بخواهيم ‌به اولين شركتي اشاره كنيم كه بستر تجارت آنلاين را فراهم كرد مي‌توانيم به IBM (OLTP)  اشاره كنيم كه در دهه 1960 پردازش معاملات آنلاين را گسترش داد و توانست امكان پردازش معاملات مالي را در لحظه فراهم كند، بعد از ايجاد اين بستر توسط IBM براي اولين بار توسط يك شركت هواپيمايي در آمريكا با نام Semi-Automatic Business Research Environment (SABER)  مورد استفاده قرار گرفت اين شركت از اين بستر براي رزرواسيون بليط هواپيما به صورت انلاين استفاده مي كرد، به اين صورت كه كامپيوترهاي واقع در آژانس هاي مسافرتي به يكServer  در IBM متصل مي شدند كه مي توانستند به يك Database همزمان دسترسي داشته باشند تا همه آژانس هاي مسافرتي بتوانند به طور همزمان به اطلاعات دسترسي داشته باشند و كار رزرو كردن بليط مسافران خود را انجام دهند.

فروشگاه اينترنتي در ابتدا فقط به عنوان يك ابزاري تبليغاتي و يك ويترين براي شركت ها عمل مي كرد كه شركت هاي بزرگ از آن براي معرفي محصولات خود استفاده مي كردند تا بتوانند اطلاعات كامل مربوط به محصول خود را معرفي و ارائه كنند اما با همه گير شدن بيشتر اينترنت و راه پيدا كردن كامپيوترها به خانه ها به سرعت مديران شركت هاي تجاري و توليد كنندگان دريافتند كه مي‌توانند از اين ابزار ساده براي فروش محصولات و خدمات خود استفاده كنند و محصولات خود را به تمام دنيا معرقي و به فروش برسانند بدون آنكه محدوديت فيزيكي و زماني داشته باشند، چراكه تجربه يك خريد آنلاين مي‌تواند مزاياي بسياري هم براي فروشنده و هم خريدار ايجاد كند از طرفي فروشنده هيچ محدوديتي در زمان، مكان و تنوع اجناس خود ندارد و مي‌تواند هزينه هاي آن را تا حد چشم گيري كاهش دهد و اين يعني قيمت تمام شده كمتر و قدرت بيشتر براي رقابت؛ از طرف ديگر خريدار نيز بدون محدوديت زماني و مكاني مي‌تواند در كوتاه ترين زمان محصول خود را پيدا كرده و آن را با هزينه اي بسيار كمتر تهيه كند همين چند عامل باعث شد فروشگاه اينترنتي و تجارت آنلاين با سرعتي باورنكردني رشد كنند تا جايي كه امروزه محصول و يا خدماتي نيست كه در اينترنت نتوانيد آن را يافت كنيد.

رشد فروشگاه هاي آنلاين از كجا شروع شد

اولين سرور و مرورگر وب جهاني توسط  Tim Berners-Leeدر سال 1989 براي استفاده تجاري شروع به طراحي كرد و در سال 1991 شروع به كار كرد و پس از آن در سال 1994 بانكداري آنلاين كار خود را آغاز كرد و سپس اولين فروشگاه اينترنتي پيتزا توسطPizza Hut  در سال 1994 افتتاح شد و در حقيقت اولين فروش اينترنتي انجام شد. بلافاصله پس از آن Amazon.com سايت فعاليت خود را در سال 1995 آغاز كرد و پشت آن eBay نيز در سال 1995 پا به دنياي تجارت الكترونيك گذاشتند و از اينجا به بعد بود كه فروشگاه هاي اينترنتي با سرعت باور نكردني يكي پس از ديگري پا به دنياي تجارت آنلاين گذاشتند تا جايي كه امروزه شركت هاي كوچك و حتي خرده فروشان نيز سعي كردند از اين بازار عقب نمانند تا بتوانند با راه اندازي فروشگاه اينترنتي محصول و خدمات خود را ارائه كنند و سهم خود را از اين بازار پيدا كنند اما به شما پيشنهاد مي كنيم آن را دست كم نگيريد و قبل از راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي و فروشگاه اينترنتي خود با مشكلات و سختي هاي آن آشنا شويد چون اگر آشنايي درستي با آن نداشته باشد و نتوانيد در آن رقابت كنيد مي‌تواند به سرعت تمام سرمايه و كسب و كار شمارا در خود هضم كند و چيزي از آن باقي نگذارد.

رفتار خريدار يا مشتري در يك فروشگاه اينترنتي

هنگامي كه شخصي تصميم به خريد آنلاين مي گيرد به احتمال زياد از طريق تلفن همراه، رايانه، تبلت و يا ساير دستگاه هاي ديجيتال براي متصل شدن به اينترنت و جمع آوري اطلاعات استفاده  مي كند؛ اما محيط ديجيتال مي‌تواند تأثير منفي بر ذهن مشتري بگذارد چراكه توجه داشته باشد مشتري در زمان خريد آنلاين نمي ‌تواند شما و كسب و كارتان را ببيند و به همين دليل خطر بيشتري را نسبت به افرادي حس مي كند كه در يك فروشگاه فيزيكي خريد مي‌كنند، سه عامل اصلي وجود دارد كه ممكن است در تصميم گيري افراد در زمان خريد از يك فروشگاه آنلاين تأثير بگذارد اول اينكه مطمئنا مشتري دوست دارد در زمان خريد يك كالاي فيزيكي بتواند آن را از نزديك ببيند و آن را لمس كند و عدم وجود اين موضوع در يك فروشگاه آنلاين باعث مي‌شود مشتري به كيفيت و اصل بودن كلاً ترديد پيدا كند كه محصول واقعي كه قرار است به درست او برسد چقدر با تصاوير و توضيحات داده شده مطابقت مي كند، دوم اينكه مشتري ممكن است بابت اصل بودن كالا و خدمات پس از فروش و حتي گارانتي به شك بيفتد و از اين موضوع ترس داشته باشد كه اگر مشكلي وجود داشته باشد چطور مي‌تواند اين موضوع را پيگيري كند و بايد سراغ چه كسي برود، اما سومين عامل كه مي‌تواند تأثير منفي بر ذهن مشتري بگذارد پرداخت هزينه در مقابل محصول است كه ممكن است با استفاده از درگاه اينترنتي حساب بانكي خود را به خطر بيندازد و يا شايد هيچ گاه كالاي خود را دريافت نكند و پول خود را از دست بدهد اين عواملي هستند كه مي‌تواند در رفتار خريدار فروشگاه اينترنتي تاثير گذاشته و ترجيح دهد كالاي مورد نظر را از يك فروشگاه فيزيكي با قيمت بالاتر تهيه كند.

از همين رو صاحبان فروشگاه هاي آنلاين بر جنبه اعتماد مشتري تأكيد بسيار زيادي دارند و سعي مي‌كنند با روش هاي مختلف اعتماد بيشتر مشتري را به دست آورند به همين خاطر نيز بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي براي اينكه بتوانند اعتماد مشتري خود را به دست آورند و احساس امنيت بيشتري به مشتريان خود بدهند از سرويس هايي مانند ارسال ريگان، تسويه درب منزل، بازگشت كالا و سرويس هاي ديگري به مشتريان خود ارائه مي‌كنند تا خريدار بتواند با اطمينان خاطر خريد خود را انجام دهد.

تجارت الكترونيك به سرعتي درحال توسعه در تمام دنيا مي باشد كه در كه در سال هاي خيلي نزديك شاهد اين خواهيم بود كه فروشگاه هاي فيزيكي بيشتر تبديل به ويترين و نمايشگاه هايي براي توليد كنندگان و نمايندگي ها مي شوند تا در آنجا بتوانند فقط محصولات خود را در ديد مشتري قرار دهند.

منبع: ويكي پديا

 

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1398/12/1  ساعت: ۱۰ توسط:barayambegoo :